07 augusti 2009

Nya verktyg, nya pärlor

Idag hade jag ovanligt bråttom till posten, och här ser ni varför: Nya verktyg! Därtill även nya pärlor! Underbart! Har redan gjort ett par örhängen med egna pärlhattar, men de är i trumlaren och poleras just nu, så dem får ni se senare :) [De finns att se här!]

Puckelanka (ja, det heter så!) med punsar för att göra saker lite rundare

Nya pärlor: Från vänster till höger: Apatit, Lapis, Månsten, Rosenkvarts, Prenit, Blandade stenar, Andalusit i två former, Rökkvarts, Granat i två former, Sunstone.

Med tanke på att vi snart ska flytta vore det dock en bra idé att sluta köpa material och verktyg. Jag vet ju inte än vad jag får för arbetsyta i den nya lägenheten. Så från och med nu och fram till efter flytten är det köpstopp för mig. Men jag har inte säljstopp riktigt än, och det kommer att komma nya smycken i butiken och på Etsy än ett tag!

2 kommentarer:

  1. fredagen den 4 september 2009
    Hej Lotta!
    Hurrah för bra verktyg! Det ska man ha.
    Jag vill också ha puckelanka och tumblare!
    Tina (alias SaraKatt, Anna och Christina Wigren)

    SvaraRadera
  2. Ja! Det är jättehärligt med nya verktyg, synd bara att jag måste packa ihop alla inför flytten.

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!