15 maj 2009

Nyckelhängen i blått

Idag på förmiddagen har jag gjort flera hängsmycken med "Nycklar" och "Blått" som gemensamt tema. Tre hängen har det blivit, och jag är nöjd med alla tre.

Den första jag gjorde har ett handgjort T-lås i koppar där själva nyckeln är en del av låset. I det andra hänger nyckeln, tillsammans med en sodalitpärla, framför en hamrad platta i koppar och i den tredje hänger en nyckel i all enkelhet på en silverring tillsammans med ett kluster av sodalitpärlor. Samtliga kedjor är oxiderade försilvrade mässingkulkedjor.

Såld

Dessutom har jag börjat med ett projekt att fotografera om smyckena för att skapa ett mer enhetligt utseende i webbshopen och på Etsy. Jag har bestämt mig för att använda min parlörlexika till alla bakgrunder, istället för stenen jag tidigare använt. Det passar bättre in på mig, språkmänniska som jag är. Vad tycker ni?

Med detta inlägg skrivet ska jag nog ta och göra ett par nya örhängen nu. Vi hörs och ha en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Köpte ett av dessa nyckelsmycken och fick det nu med posten.
    Unikt och underbart !!
    Lena / Elvira

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att du gillar det!

    /Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!