22 maj 2009

Manchettknappar och örhängen

Jag har inte så mycket att berätta om idag, men jag lägger upp bilder på de smycken jag gjort under dagen: Ett par manschettknappar i silver och ett par små silverörhängen, båda med safirer. Jag valde att oxidera manschettknapparna för att trådarbetet skulle synas tydligare, men inte örhängena, för att den blå färgen skulle komma fram bättre.

Det är mina första manschettknappar, så det var lite av ett experiment, men jag har fått många tankar om hur jag ska gå tillväga nästa gång.

Örhängena är i samma teknik som de jag gjorde förra veckan, men ännu mindre. Totalt är de inte längre än 2 cm långa. Safirerna har en blåklintsblå färg som jag tycker kommer väl till sin rätt tillsammans med det ljusa silvret.

Det är samma slags safirer i båda, så när man jämför smyckena ser man verkligen vilken skillnad det kan göra att oxidera ett smycke.

2 kommentarer:

  1. Hej
    vilka vackra örhängen och safirer är underbart vackra:D Du är så otroligt konstnärlig.

    Det var roligt att se gamla nycklar till dina alster, det blir så personligt:D

    Ha det så bra
    kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta och tack för kommentaren! Nycklarna var väldigt roliga att jobba med, och jag har några kvar till framtida alster!

    /Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!