26 mars 2009

Experimenterar på silversmideskursen


Jag har gått omkring och tänkt på nycklar. Det är lite av en trend inom handgjorda smycken (säkert en av många) och jag har också varit sugen på att testa. Jag har en liten samling nycklar i passande storlek för smycken och har skissat och funderat, men igår på silversmideskursen bara improviserade jag, och jag tycker att det blev rätt bra. En hamrad kopparrektangel, en lite rostig men fin nyckel, en kulkedja som visade sig inte alls vara av silver, men som fungerade ändå. Sen la jag till en pärla, som intressant kontrast. Jag har på mig hänget nu och tror inte att jag vill göra mig av med det, men jag kommer säkert göra fler nyckelsmycken som jag kan tänka mig att sälja - och jag är förstås öppen för att skapa ett personligt nyckelsmycke till dig, om du gillar nycklar och har en tanke om vad du skulle gilla.

För att återknyta till förra veckans post om att skriva instruktioner finns nu min första instruktion till försäljning. Än så länge bara på engelska, men om du köper den på engelska och jag senare översätter den till svenska får du en uppdaterad instruktion utan någon extra kostnad, det lovar jag! Du hittar instruktionen här. Jag måste säga att jag är förvånad över hur snabbt det gick när jag väl fick tummen ur. Kanske borde jag skriva fler? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!