11 februari 2009

Webbutiken öppnad!

Äntligen kan jag förklara min nya webbutik för öppnad! Jag har jobbat på den ett bra tag nu, med fantastisk hjälp från Hannah Salomon Kutuu Jewellery! Jag håller fortfarande på att fylla butiken med produkter, och jag är övertygad om att det finns utrymme för förbättringar. Men nu öppnar jag i alla fall! (Om du hittar något som du tycker behöver bättras på vill jag gärna att du hör av dig! Värdefulla tips kommer att belönas!)

Dessutom erbjuder jag de första 10 kunderna i den nya butiken 20 % rabatt! Använd koden "20Welcome10" (utan citattecken) för att få rabatten. Detta erbjudande gäller till och med den 15 april 2009, och endast en gång per kund.

Du kommer till butiken genom att klicka här.

8 kommentarer:

  1. Har just varit in och besökt din nya webbutik! Verkligen tilltalande. Mitt aldra största lycka till!
    Inger W-F

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Var inne på din nya webbutik...du gör sååå fina smycken!! Lycka till med butiken!
    Har själv börjat intresserat mig för smyckentillverkning, men bara för mig själv. Jag undrar om du bara haft goda erfarenheter av att köpa stenar på Etsy, eller om det är några ställen man ska undvika. Finns det inga butiker/webbutiker i Sverige som har ett bra och prisvärt sortiment av halvädelstenar??? Har köpt lite stenar på Kristallrummet i Sthlm, men jag har ingen aning om hur de står sig när det gäller kvalitet, sortiment eller pris? Vet du???

    Ha de gott!

    Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej Annelie,

    Tack för din kommentar om mina smycken! Det är ju så roligt och vanebildande att skapa, vilket du säkert redan vet :-)

    Jag köper mycket av mina pärlor på Etsy och har mestadels positiva erfarenheter av det. Jag har tyvärr inte hittat någon butik i Sverige som har det utbud och de priser som man kan hitta bland annat på Etsy. Är det något särskilt du är intresserad av? Är pris eller kvalitet viktigast? Jag lämnar gärna tips om vilka butiker jag helst köper från!

    Hälsar Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Eftersom jag är novis så behöver inte stenarna vara absolut 100% toppkvalitet men fina...om du förstår vad jag menar. Jag ska börja med att göra mig ett halsband med "virade" stenar av silvertråd och jag vill göra det av slipande stenar av främst karneoler, månstenar och peridoter. Har du tips tar jag gärna emot dem.
    Ha de gott!

    Annelie

    SvaraRadera
  5. Hej Annelie!

    Den butik jag främst kommer att tänka på är Ollie and Jo (http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5078928). Jag har visserligen inte handlat där själv, men jag har varit nära. Jag har haft kontakt med dem och då var de trevliga. Det som är tilltalande med butiken är att de har flera prisklasser, både billigare och dyrare, och pärlorna ser i alla fall på bilderna fina ut. De har inte heller några negativa omdömen (läs alltid omdömen innan du handlar hos någon på Etsy första gången!).

    Berätta gärna hur det går, om du bestämmer dig för att beställa och om du har några bilder på färdiga smycken att visa upp :-)

    Hälsar Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej L!

    Tack för tipset...passar perfekt för mig. Jag var inne och kollade...oj va fina stenar...svårt att välja, skulle kunna köpa en hel massa. Ytterligare en fråga; jag skulle behöva en större slipad sten, som ett hängsmycke (kallas pendant på eng, tror jag). Tips på var jag kan hitta flera olika typer av stenar och slipningar av större stenar?? När jag letat så hittar jag några fåtal här coh där och än så länge inte tillräckligt stora (större än 20 mm i längd) eller de stenar jag vill ha.

    Ha de gott!

    A

    SvaraRadera
  7. Hej Annelie!

    Är det någon särskild sten/särskilda stenar du skulle vilja ha som pendant? (Kallas även focal, men focal behöver inte vara så stor) Någon särskild form?

    Det jag hittade i mina favoriter var Beaders Boutique, ännu en som jag inte har hunnit beställa ifrån: http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5356879&section_id=5201659

    Om jag vet lite mer om vilken slags sten och form du är mest intresserad av är det lättare för mig att leta mer riktat :-)

    Slöjd-detaljer har en modell stor droppe i tre färger: http://www.slojd-detaljer.se/pslweb/product.aspx?productid=6255&deptid=240

    /Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!