14 januari 2009

Smyckefotografering, silversmide, ny banner och lite annat

Den nya bannern är en del i något större som jag jobbar på och som jag hoppas ska vara klart att presentera i nästa vecka. Vad tycker ni om den, förresten?

Nästa vecka börjar jag dessutom på en kvällskurs i silversmide! Jag vet inte än hur upplägget på kursen är, om det mest är veteraner som gått samma kurs år efter år och alla sysslar med sitt, eller om det är en riktig kurs där kursledaren tänker sig lära ut något specifikt varje lektion. Jag vet inte heller vilket det är jag hoppas på, eftersom jag gärna vill lära mig saker, samtidigt som jag har bestämda uppfattningar om vilka dessa saker är. Jag har påbörjat en lista med vad jag vill hinna under terminen, vi får väl se hur lång den hinner bli.

I helgen var jag duktig och sorterade ut en mängd material som jag ska ta och sälja. Är lite i valet och kvalet mellan Etsy och Tradera. Tror att de flesta sakerna fungerar bättre på Tradera, men vad vet jag. Kanske är det för att jag vill sälja lite bättre grejer på Etsy, inte i första hand mina strängar med halvädelstenschips. Så det blir väl till att göra en andra sortering. Och fotografering.

På tal om fotografering har jag fått tips om hur man kan lyckas ta bättre bilder på sina smycken (och andra små saker). Det är min nätkompis Susanna på SuzyQ Jewelry som berättar om sitt fotoarrangemang i sin blogg. Du kan läsa mer om det här och här. Det första är Susanna som förklarar hur hon gör, det andra är när webbplatsen Ikeafans.com hittade Susannas beskrivning och skrev om den. Kul!

Jag ska nog göra som henne och bygga mitt eget IKEA-fototält. Det är bra, för jag har inte kunnat fota så mycket som jag velat under denna gråa, mörka vinter. Därav frånvaron av bild i dagens post...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!