29 januari 2009

I brist på örhängen kommer tårta...

Idag börjar jag med en bild på min födelsedagstårta, tagen precis innan jag åt upp den för ungefär en vecka sedan. Den var god! Första gången jag själv bakat Budapestrulle. Det framgår inte riktigt av bilden, men den här tårtbiten är jättestor!

På min födelsedag hade jag dessutom första träffen för min nya kvällskurs i silversmide som jag redan berättat om. Jag gick ut lite försiktigt genom att börja på ett hänge till min yngsta dotter att få på sin treårsdag (ha! dit är det fortfarande ett tag). Jag gjorde ett liknande till min äldsta förra gången jag gick på silversmide, ett hjärta med hennes namn instämplat. Kanske är det något jag kommer ha till försäljning framöver, det återstår att se. Igår var det dags igen, och då passade jag på att löda lite, två ringar. Den ena ska användas som stomme i ett halsband och den andra vet jag inte riktigt än vad det ska bli av.

Jag avslutade kvällen med ett enkelt, hamrat hängsmycke som du kan se till vänster. Det är inte polerat än, jag vet, men visst är det rätt snyggt ändå? Inspirerat av en av mina smyckevänner, Jo från Gemheaven.

Idag la jag dessutom en (för mig) stor beställning på pärlor som väl kommer till mig lagom i tid för sommarens örhängen och annat. Fokus låg på lapis och citrin (som jag inte har så mycket av sedan tidigare), turmalin (alltid en klassiker), rökkvarts och labradorit (ständiga favoriter). Nåja, det var säkert en hel del annat med också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!