03 december 2008

Hamrade, rustika örhängen med labradorit

De hamrade örhängena visade sig vara riktigt vanebildande. Jag har haft på mig mina nästan varje dag sedan jag gjorde dem, och har även fått en beställning på dem med labradorit. Här kommer några bilder:

Örhängena är 5,6 cm långa inklusive kroken. Labradoritbrioletten mäter ca 8 mm på bredden. Kroken och den hamrade delen är gjord av finsilver (99,9 % silverhalt) och brioletterna är virade med sterlingsilvertråd (92,5 % silverhalt). För att detaljerna skulle komma fram bättre har jag oxiderat och handpolerat dem till en mjuk glans. Brioletterna har ett fint färgspel, som tyvärr inte riktigt kommer till sin rätt på bild.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket vackert du skapar!

    SvaraRadera
  2. Tack Sussi! Dina gipskvinnor var också spännande :-)

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!