23 december 2008

Dan före dan...


Copper Nest Ring, originally uploaded by SilverknutenLotta.

Jag misstänker att detta blir årets sista bloggpost. Jag har inte varit så flitig med att göra inlägg på sista tiden. Och ändå har det hänt en del intressant!

Jag har nämligen fått en första beställning av en ny återförsäljare i Örebrotrakten. Det är en av mina tidigare kolleger på ViktVäktarna som bestämt sig för att utöka sitt varusortiment med en liten kollektion hängsmycken och örhängen för att komplettera kokböckerna och de andra hjälpmedlen. Det är klart att det är bättre att belöna sig med annat än mat, och då hoppas jag att mina fina smycken kan fungera bra! Jag har inte kommit så långt i tillverkningsprocessen än, och ljusförhållandena är inte de bästa så här års, så jag återkommer med bilder lite senare.

Dessutom jobbar jag sedan en vecka tillbaka på något som jag hoppas kunna presentera här i nästa års första post!

Ringen ovan är ett försök i koppar som jag tycker blev rätt bra. Jag har oxiderat och sedan polerat den lätt för att locka fram kopparglansen och på så sätt skapa intressanta kontraster. Rätt så snyggt, eller hur?

Sen vill jag förstås passa på att tacka alla er som köpt mina smycken under året som gått - utan er vore min kreativitet inte lika meningsfull!

God Jul och Gott Nytt År!

1 kommentar:

  1. God fortsättning!!

    Fantastiska örhängen du gjort, det hamrade är ju super snyggt och ringen har verkligen charm:D

    Min son kom hem från slöjden en dag och hade gjort en ring till lilla mamma med koppartråd:)
    Snacka om att man blir stolt.

    Ha det bäst
    kram kulan Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!