26 november 2008

Ny modell av hamrade, rustika örhängen

Ursäkta att jag varit så tyst på sista tiden. Det har inte varit mycket att rapportera om, direkt. Jag har jobbat på en specialbeställd ring som ni kan se i föregående post. Den ska överlämnas till sin nya ägare imorgon, jag hoppas hon blir jättenöjd!

Mina egna örhängen, oxiderat finsilver och vessonit.

Oxiderat finsilver och spektrolit. 200:-

Det jag är mest road av just nu är att göra en ny modell av örhängen. Jag kan inte ta på mig äran av att ha uppfunnit modellen, men dessa örhängen är förskräckligt roliga att göra! Och man kan variera dem en del: oxidera eller låta dem vara blanka, och förstås spelar det roll vilken slags sten man väljer. De som avbildas här är olivgrön vessonit (mina egna, jag har på mig dem nu!) och mörkblå spektrolit. Spektrolit är nära besläktad med labradorit och har samma färgspel som denna, men har en blå grundfärg. Tyvärr syns inte mycket av färgspelet på bilden. Priset för den här modellen av örhänge kommer ligga från 180 kronor.

Marknaden på Hallagården blev tyvärr inte av. Härnäst blir det privata smyckevisningar. Hör gärna av dig om du är intresserad av att jag kommer hem till dig och visar smycken. Så här inför jul är det ett roligt sätt att hitta unika julklappar! Största delen av Örebro län och vissa delar av Värmlands län fungerar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!