09 september 2008

Örhängen i höstfärger och en tutorial på gång

Mina nyaste örhängen är inprirerade av en kjol jag köpte på semestern, vad sägs om det! Funderar på att göra ett matchande halsband till, eftersom jag själv inte kan använda örhängen (trist) och jag gärna ville ha något att ha till min kjol. Örhängena formligen droppar av ädelstenar: Stora rökkvartsbrioletter i marquis-form; små, underbart klara ljusa ametistbrioletter och små facetterade rondeller i rökkvarts och ljus och mörk ametist. Vilka underbart lyxiga örhängen! All metall är (självklart) sterling silver.

Jag har börjat skriva på en beskrivning hur man gör ett par enkla örstickare (eller vad den sortens örhängen nu kan heta) som man gör med rondellpärlor. Texten är klar, nu är det bara fotona som saknas. Jag kommer att göra den tillgänglig i min Etsy-shop eller här via bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!