05 september 2008

Lådrensning påbörjad! Pärlor, någon?


Labradorite Facetted Ovals, 8x6mm: 22 cm lång sträng, 30 pärlor, 100 kr

Jag har samlat på mig så många pärlor, och får väl till sist inse att jag inte kommer kunna använda alla. Så nu har jag påbörjat en rensning. Det mesta arbetet sker i huvudet, förstås. På något sätt måste jag bestämma mig för vad jag ska spara och vad jag ska lämna ifrån mig, släppa taget om. Det är inte lätt! Jag är mycket fäst vid mina pärllådor. Men de börjar spricka i kanterna...

Här är första bilden. Om vädret blir fint i helgen hoppas jag kunna ta fler bilder och lägga upp. Klicka på bilden så kommer du till mitt Flickr-album, där du även hittar information om antal, storlek och annat intressant. Hör gärna av dig om du är intresserad av att köpa något av det du ser! Utöver priset på pärlorna tillkommer porto på 15 kronor.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka fina smycken du gör!!! Har precis börjat intressera mig för smyckentillverkning. Jag undrar vad du vill ha för dina halvädelstenar....jag är intresserad av labraoniten, de olika formade rhodoliterna, peridoterna, karneolerna och ametisterna. Hade tänkt att ta mig en tur till Stockholm men det kanske lönar sig att stanna hemma ;).

    Fråga - Har du gått någon kurs i silversmide eller är du självlärd?

    Ha de gott!!

    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Anneli!

    Tack för de vänliga kommentarerna!

    Jag är till största delen självlärd, med hjälp av böcker och instruktioner från andra smyckeartister som Eni Oken och Magdalena Borejko. Dessutom har jag gått två kvällskurser i silversmide, men där var fokus i grunden ett annat (forma-löda).

    Alla de pärlor som visas på bilden finns inte längre kvar, men jag ska ta och kolla vad jag har hemma som kan vara intressant för dig. Du kan väl maila mig (du hittar min e-post under länken Kontakt till vänster i bloggen) så att jag får din e-postadress och kan kontakta dig direkt?

    Hälsningar,
    Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!