19 december 2007

Chardonnay-armband och julhälsningar!

Bangle bracelet made with Karen Hardy's Chardonnay beads. Thank you, Karen!

De här vackra glaspärlorna är faktiskt gjorda av en flaska Chardonnay. Ja, inte vinet alltså, utan flaskan som var runt! Jag har länge tänkt göra något med dem, och äntligen blev det av, ett stelt armband med Chardonnay-pärlor och thailändska Hill Tribe-pärlor i rent silver. Tre lödda ringar klirrar skönt och armbandet har en behaglig tyngd. Så det blir säkert fler liknande armband framöver!

Eftersom det inte är många dagar kvar till jul vill jag passa på att önska en riktigt god och avkopplande jul och ett gott nytt år! Vi ska i år fira med ovanligt många släktingar, vilket jag verkligen ser fram emot.

Må så gott!

3 kommentarer:

  1. Hej jag blir så imponerad av valet av pärlor och vad fina smycken du gör.... jag är en amatör själv som mellan inrednings ilen även gör smycken mest till mig själv,men jag lämnar gärna lite inspiration till andra...
    välkommen hem till mig...
    jag länkar gärna dig till min blogg om det är ok?
    Ha ett gott slut
    Lotta

    SvaraRadera
  2. I like!!! Du lyckades verkligen bra med det armbandet!

    Jag är nyfiken ... chardonnaypärlor?!?! Huh? Explanation, please!

    ~katja

    P.S. Örhängen är ju snygga de med!

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!