08 oktober 2007

Kan knappt tro det...

... men det är redan över en månad sedan jag skrev något här. Vi har haft fullt upp med att packa, även om det inte blev något hus (vi stupade på mållinjen - fukt i husgrunden). Nu är det nedräkning till avresan till Berlin som gäller. Roligt att komma till Berlin och veta att vi inte ska hem igen efter en vecka. Det verkar lösa sig med boendet där, och jag kommer att börja arbeta igen. Och det betyder förstås mer tid att skriva här, och förhoppningsvis lite extra tid att göra smycken.

Mina målsättningar för de närmsta månaderna är:
  • Att utforska nya tekniker. Skapa smycken som är mer arbetade, unika och med exklusivare stenar. Jag har redan köpt på mig ett lager från BestBeads på Etsy... Först ut är ett hängsmycke i form av en fågel med små, små thailändska handgjorda silverpärlor och röda rubinpärlor. Har inte hunnit fota, men lägger upp en bild inom kort. [Tillägg: Här finns bilder!]
  • Att sälja mina smycken hos Konsthantverkarna i Örebro (hänger ihop med den första målsättningen)
  • Att regelbundet lägga upp fler av mina smycken i min butik på Etsy.
  • Att skapa och upprätthålla en blogg på engelska för att marknadsföra mig och de smycken jag vill sälja på Etsy.

Mer långsiktiga mål är att utveckla mina kurser och visningar och att utöka min utrustning så att jag själv kan skapa de flesta delar jag använder i mina smycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!