24 augusti 2007

Dags för hantverksmarknad i Wadköping...

... och jag har knappt tid att förbereda mig. Vi ska nämligen flytta (har jag berättat det?) och har därför börjat packa våra saker. Visserligen inte mina pärlor och verktyg, men att packa tar ju tid och är rätt så högt på prioriteringslistan. Förhoppningsvis kan vi börja flytta våra saker i mitten eller slutet av september, och sen åker vi en sväng till Berlin för att vila upp oss innan vi börjar måla om och allt annat sånt som krävs i ett nytt hus för att man ska trivas.

Samtidigt har jag två-tre smyckehändelser inbokade: Wadköpings hantverksdag nu på söndag, Tångeråsadagen söndagen efter (den 2/9) och förhoppningsvis en kombinerad smyckevisning och kurs med ett gäng trevliga kvinnor framåt den senare mitten av september.

Jag ser i alla fall verkligen fram emot Wadköping på söndag. Ett krav för att man ska få delta är att man demonstrerar sitt hantverk under marknaden, så jag kommer att göra lite smycken under tiden, vilket ju är en bonus! Jag kommer antagligen att fokusera på ringar och örhängen, för det är roligt och fungerar även om jag måste göra uppehåll för att ta betalt.

En trist sak: För någon dryg månad sedan hade vi åskväder som slog ut min stationära dator. Som tur är gick mycket på hårddisken att rädda (alla bilder på barnen! Tack!!), men bland det som försvann var alla tidigare foton jag tagit av smycken, varav många förstås är sålda nu. Åh så ledsamt! Hoppas jag blir bättre på att säkerhetskopiera efter detta.

En nyhet: Du som deltar i smyckekurs och designar och tillverkar ditt eget smycke kan nu signera och datera det! Jag har nämligen fått in bokstavsstämplar och stämplingsberlocker så att man kan stämpla sina initialer, årtal eller ett litet budskap och fästa på smycket!

2 kommentarer:

  1. hej är också ev att stå på en plats i Wadköping, men har ej fått fram något pris per bord. Vet du det? Tacksam för svar. MVH Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Carina! Är det en plats på julmarknaden du menar? Jag har inte sålt i Wadköping på någon av marknaderna på ett par år, så jag vet tyvärr inte vad det kostar nu. Det säkraste är nog att du frågar när du bokar en plats. Lycka till! Hälsningar, Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!