25 juli 2007

Stressigt, men mycket fina nya pärlor

Egentligen är jag ju mammaledig, men det tycks jag glömma bort hela tiden. Därför har jag tagit på mig ett deltidsuppdrag som gör att jag knappt hinner med några roliga smycken - tänk själv, en treåring, en åttamånaders som reser sig själv mot möblerna, ett deltidsjobb med ena barnet med, hus och trädgård att försöka hinna med, en man som arbetar heltid, en planerad flytt i slutet av sommaren. Något måste stå tillbaka, och i det här fallet blir det bland annat smyckena. Jag måste ju hinna sova någon gång också. Men något som jag fortfarande hinner är att beställa nya pärlor, nu senast fina ovala, fasetterade halvädelstenspärlor: granater, citriner och ametister. De har inte kommit än, men snart snart. Jag har även beställt fler Fair Trade-komponenter från Thailand som jag går och väntar på. Någon gång kommer jag ha mer tid för smycken, och då ska lådorna vara laddade!

Sen vill jag passa på att tacka alla trevliga människor som kom till mitt bord på Mullhyttemarken. Jag hoppas att ni är nöjda med era smycken. Ni som var intresserade av kurser eller smyckevisningar är välkomna att höra av er, även om jag har mycket att göra hinner jag alltid boka in en kväll för er!

Den 26 augusti har jag fått ett bord på Wadköpings hantverksmarknad. Även där ska jag stå och visa hur jag tillverkar mina smycken. Det ska bli roligt, och jag hoppas att vi ses där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!