12 juni 2007

Bollywood-armband


Bollywood Bracelet, originally uploaded by SilverknutenLotta.

I helgen hade min syster sin studentfest, och som studentpresent till henne gjorde jag detta armband, som jag inte kunde låta bli att kalla för Bollywood när jag såg det färdiga resultatet... Det är gjort av silver och förgyllt silver med härligt glittriga, glansiga tjeckiska glaspärlor. Och för er som inte känner till tjeckiskt glas kan jag berätta att det håller mycket hög kvalitet. I Tjeckien har man nämligen gjort glas i många hundra år. Böhmisk kristall kanske låter bekant? Den kommer därifrån!

2 kommentarer:

  1. Underbart! Googlade precis på bollywood armband och hittade detta. Ska göra ett bollywood inspirerad födesedags armband och tar gärna inspiration av ditt fina om det är ok för dig :) ? Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria och tack för din kommentar. Kul att jag kunde inspirera dig! /Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!