21 maj 2007

Lyckad smyckekurs!


Så var smyckekursen avklarad! Jag hade roligt, och det hoppas och tror jag gällde för mina tre deltagare också. Vi gick igenom några grundtekniker - hur man gör öglor och spiraler i metalltråd - och sedan fick alla göra varsitt par örhängen. Därefter visade jag hur man avslutar halsband och armband på smyckevajer. De sista timmarna fick var och en pyssla efter eget huvud och jag hoppade in med hjälp när det önskades. Det blev åtskilliga örhängen och armband, och till och med lite material att ta med hem och fortsätta pyssla med.

Tyvärr hade jag glömt kameran hemma, så jag kunde inte föreviga alstren, men jag kunde i alla fall ta kort av det halsband jag själv hann göra. Sötvattenpärlor på silkessnodd i svart, enkelt och elegant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!