02 april 2007

Smyckevisning

I lördags höll jag en smyckevisning utanför Örebro. Även om vi inte var så många var det lyckat, alla hittade något som de gillade. Tack allihop för en trevlig eftermiddag! Jag fick testade dessutom mina nya display-idéer och det var ju också roligt.
För dig som inte känner till konceptet går en smyckevisning ut på att du bjuder in en massa vänner som gillar smycken och fixar lite fika. Jag kommer dit och dukar upp alla mina smycken, och sen får alla chans att titta och prova under ett par timmar. När alla är glada och nöjda får du som är värd välja smycken till ett värde av 100 kronor PLUS 10 % av den summa jag sålt för. Om jag säljer för 2000 får du alltså välja smycken för 300 kronor. Om det är något av mina smycken du gillar extra bra får du förstås lägga undan det före visningen så att ingen annan köper det. De flesta smycken finns nämligen bara i ett exemplar, även om jag gärna gör ett liknande på beställning om ni är flera stycken som vill ha samma. Jag ordnar främst smyckevisningar i Örebro och Lekeberg med omnejd.

En smyckekurs är ett annat alternativ för dig som gärna vill testa att själv göra ditt smycke. Ni bör vara 3-5 deltagare, och vi ses hemma hos mig eller hemma hos dig. Jag ordnar verktyg och står för råd och instruktioner, ni står för inspirationen. Välj och vraka ur mina pärllådor! En kurs kostar 100 kronor per deltagare för en eftermiddag eller kväll, och då tillkommer materialkostnaden. En heldagskurs kostar 300 kronor per person plus material. Kurs bokas minst två veckor i förväg, så att jag har möjlighet att fylla min pärllåda med allt material ni behöver! Ett roligt tips för tjejkväll eller möhippa?

Ett mobilsmycke är kanske något att göra själv på en smyckekurs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!