01 november 2006

Vad jag köpte i Stockholm

I fredags var jag i Stockholm för att träffa en kompis. Vi gick på bio och sen ut och åt, och det var ju trevligt. Dessutom var jag inne på GeoArt och tittade på deras alla pärlor och stenar. De hade byggt om sen jag var där senast, så det tog lite tid. Lite mer än en timme, eller om det kanske var två, jag måste erkänna att jag tappade tidsbegreppet en aning. Här är i alla fall något av det jag köpte:
Nerifrån och upp är det lila ametist, olivgrön serpentin, vinröd granat, grå-blåskimrande labradorit, svartvit turmalinkvarts och turkos amazonit. Det är så mycket roligare att shoppa pärlor när man kan se och känna på dem och får välja ut den sträng man tycker är vackrast! Och svårt att stoppa sig själv, dessutom.
Lägger in bilder på två armband som jag gjorde när jag kom hem. Det här ovan är turmalinkvartskulor varvat med balipärlor i sterlingsilver och ett balinesiskt t-lås. De här pärlorna är en genomskinlig kvarts med svarta inklusioner som ger ett nästan grafiskt intryck. Läckert.

Nedanför ett armband med ovala fasetterade labradoriter tillsammans med balipärlor och hummerlås i sterlingsilver. Det är svårt att fånga på bild, men labradorit är en grågrön sten som ser oansenlig ut - tills ljuset faller på stenen och det vackra blågröna skimret kommer fram.

3 kommentarer:

  1. älskar pärlor och smycken...

    SvaraRadera
  2. Such beautiful stones you bought at GeoArt. I love to go bead shopping, although time escapes me then, too!! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Jess! Tack för kommentaren. Var det något särskilt smycke du gillade i bloggen?

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!