30 november 2006

Julförberedelser

Äntligen lite tid över att lägga upp bilder och skriva några rader. Mycket nytt på hemmafronten, eftersom vi fick en dotter till på morgonen den 15 november! Fantastiskt, men det har hållit mig borta från datorn förstås. Nu har jag i alla fall lagt upp bilder på ett smyckeset i grått som jag gjorde för ett par veckor sedan. Det är armband, örhängen och halsband av gråskimrande sötvattenpärlor med fantastisk lyster, parat med gråglittrande Swarovskikristaller i färgen Black Diamond. Elegant till julfesten eller en exklusiv julklapp!

Nästa lördag ska jag visa mina smycken på min kompis Ulrikas årligt återkommande glöggfest. Förra året var det en mycket trevlig tillställning, och jag sålde en del även om de som var bjudna inte visste att jag skulle visa upp smycken. Dagen efter tar jag med det som är kvar till Wadköpings Julmarknad i Örebro. Det blir en hektisk helg och jag hoppas på bra väder till julmarknaden. Inte för kallt, men gärna lite snö för julstämningens skull.

De senaste dagarna har jag suttit och gjort mobilsmycken av färgglada indiska glaspärlor. Det är roligt, och ett bra sätt att använda upp udda restpärlor, eftersom man bara behöver göra en. Och när man lägger ihop dem i en skål ser de lite ut som karameller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!