26 oktober 2006

Kreativitetskick?

Så kom äntligen paketet. Det första på länge, eftersom mitt skapande har fått ligga lite på is under sommaren. Det var spännande att öppna, förstås, eftersom det alltid är svårt att komma ihåg exakt vad man beställt och hur det kommer att se ut. Den här gången var det mest Swarovskikristaller, men även sötvattenpärlor, memorywire i armbandsstorlek och hattpinnar i silver. Jag hoppas på att det ska ge en ny kick åt kreativiteten, och förhoppningsvis kan jag även hitta tillbaka till alla mina andra pärlor.


Gjorde mitt första armband i memorywire, med runda pärlor av rosenkvarts och ametist, bergkristallchips och balispacers i sterlingsilver. Rätt basic, jag ville mest känna på hur det kändes att jobba med tråden.

Det blev även ett par örhängen, med vita Swarowskipärlor och rosa Swarovskikristaller, men de var lite svåra att fotografera i det här ruggiga vädret. Jag vill helst fotografera i naturlig belysning, det vill säga indirekt solsken, för det ger bra resultat om man inte har speciallampor. Men i mulet väder som idag blir det inte mycket av.

Åker till Stockholm i helgen (om inte vädret sätter stopp) och ska passa på att titta in på GeoArt och kanske någon mer pärlaffär. Vill gärna ha röda Muranopärlor att göra fina julsmycken av, så tips mottages tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Åh! Vad duktig du är, vilka fina grejer!!! Jag blir jätteinspirerad!

    Här i Seoul är det mycket billigare med allt som hör smyckestillverkning till, så nu när jag har lagt mig till med denna hobby ska jag passa på att köpa på mig...konstigt nog är även swarowskikristaller väsentigt billigare. Jag tror inte det är fusk utan "the real thing", det säger i alla fall en kompis till mig som kan sån här och som varit med mig och kollat in. Märkligt...de importeras ju från Europa?!?

    Har du något bra tips på en kul och pedagogisk nybörjarbok i pärleri, på svenska? Ska hem till Sverige i jul, tänkte att det kunde vara idé att inhandla sådan litteratur då.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om var man kan köpa murano billigt här. Tror det är billigast och bäst online än så länge...

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du har gjort! Alltid kul med inspiration.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Linda!

    Tack för kommentaren - kul att kunna vara till inspiration.

    /Lotta

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!