16 oktober 2006

Kollektion, julklappar och julmarknad

Här kommer första bilderna på en kollektion jag jobbat på. Kollektion låter lite stort, egentligen. Det är alltså smycken där modellerna är lite samordnade, färg- och formmässigt. Det blir ju lite begränsat, i och med att jag måste ha de olika stenarna i samma storlekar för att det ska fungera.
Här på bilden har jag med fyra armband och tre par örhängen. Stenarna är uppifrån och ned rosenkvarts, amazonit, vit howlit och snöflingeobsidian. Armbanden är 19 cm långa och har t-lås i sterlingsilver.

Julen är en bra tid för att sälja smycken, men jag kommer inte kunna nå ut så mycket som jag skulle önska, eftersom jag precis kommer ha fått barn när det är dags! Visserligen jätteroligt, men kanske inte det bästa ur ett försäljningsperspektiv. Jag ska i alla fall ha en glöggkvällssmyckevinsning hos en vän, och förhoppningsvis kommer det även in lite spridda beställningar. Och kollektionen hoppas jag kunna visa upp på Sten & Lera i Örebro, där jag tidigare haft smycken till försäljning.

Jag ska även anmäla mig till Wadköpings julmarknad i Örebro. Den går av stapeln adventssöndagarna (om jag inte missminner mig), men de är strikta med vem som får delta, så det gäller att hålla tummarna när anmälan väl är inne. Blir jag godkänd där kommer jag även ta fram en serie smycken som passar bra som julklappar - det blir mycket röda swarovski-kristaller och pärlor, skulle jag tro.

Svårt att föreställa sig att julen redan är på väg, men så är det. Om du vill ha julklappssmycken kan du passa på att beställa nu, så vet du att de kommer fram i god tid! För julklapps- och presentbeställningar levereras dina smycken i stilrena silverfärgade smyckesaskar om du bara säger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!