05 oktober 2006

Det blev örhängen!

Det blev lite arbete till slut vid det nya arbetsbordet. Två par örhängen och några dingliga pärldetaljer till ljuslyktorna. Jag lägger in bilder på örhängena här, lyktorna när de blir klara.Jag tyckte glansen var vacker i de här grå och lätt påfågelfärgade sötvattenpärlorna. De är omvirade med sterlingsilvertråd. De krokar jag använder är också sterlingsilver, dvs 925 tusendelar silver. De sista 75 tusendelarna är oftast koppar.

De här örhängena har jag tänkt på att göra ett bra tag, det är fasettslipade bleklila ametister omlindade med sterlingsilvertråd. Jag känner mig riktigt nöjd, faktiskt!

3 kommentarer:

  1. Skitsnygga örhängen! Gillar det där med att du virar in dom i silvertråd.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Tack! Silvertråd är "min grej", jag började med örhängen och har jobbat vidare därifrån. Just nu är jag visserligen inne i en armbandsperiod, men örhängen är alltid roligt.

    Tycker du gör jättefina grejer med! Hur gör du för att hänga med i vad som är säsongens färger och så? Jag kör mest på vad jag själv gillar, men skulle gärna hålla lite koll på vad som är inne också.

    Hälsningar,
    Lotta

    SvaraRadera
  3. De övre örhängena var jättefina tycker jag. Synd att man inte har hål i öronen längre.

    /Karin

    SvaraRadera

Thank you for leaving a comment! You make my day brighter!